GALATER®

Galater® - Ismertető

Mi az a GALATER®?

  • Gazdaságos Lakóút Tervezési és Építési Program
  • Egy átgondolt, egységes rendszer
  • Kell-e egy autópálya-szerkezet egy lakóútra?

Jogos gazdaságossági és politikai elvárás, hogy az adott pénzügyi keretből minél több lakóút legyen megépíthető.
Miért kellene „autópálya” pályaszerkezet egy lakóútra, ha hetente egy kukásautó az összes teherforgalom?
Mert más alapokra helyezi a hangsúlyt:
a kisforgalmú lakóutat az időjárás, az idő, és a tervezéssel, a rossz pályaszerkezet választással bevitt „időzített bomba” teszi tönkre, nem a nehézgépjárművek.

  • Új forgalmi tervezési kategóriát alkalmaz (A0).
  • Típustervek = biztos minőség, egyszerű minősítés
  • Egyszerű közbeszerzés
  • Biztos szakmai felügyelet
  • Finanszírozás: állam 10% (martaszfalt, törtbeton) 90% uniós támogatás
  • Biztos szakmai felügyelet

Eredmény:
Kétszeres élettartam: 20 év! (a mostani szabályozásban 10 év)
Nincs lokális besüllyedés, nincs kátyú a pályaszerkezet kialakítása miatt
Garantáltan elmaradó fenntartási költség

Támogassuk?

 

Miért érdemes alkalmazni?

  • Nincs keresztrepedés, mint a beton alapú, aszfalt kopórétegű utaknál
  • Rugalmas pályaszerkezet, esetleges deformációkat átrepedés nélkül követni képes a kopóréteg
  • Jóval hosszabb az élettartam, meghibásodások nélkül,
  • nincsenek beépített pályaszerkezet-tervezési „bombák”
  • jóval kisebb a fenntartási költség a meghibásodás minimális
  • könnyen kivitelezhető, helyi kivitelezőknek munkát (és bevételt) ad
  • Szakaszolható az építése.
  • kopóréteg egyszerre, nagy mennyiségben pályáztatható szakkivitelezőknek, akár két éves alapépítések befejezése után
  • alig kellenek hozzá gépek. A közműszerelvényeket könnyű kikerülni.
  • georácsot alkalmaz, ami elosztja a lokális földmű-süllyedés hatását
  • altalaj teherbírását növeli, az építendő alap vastagságát csökkenti
  • alapréteg tartóssága nő, vastagsága az élettartam alatt a forgalom vibráló „pumping” hatása  ellenére sem csökken le, nem nyelődik el

Támogassuk?

 

Kíméli a környezetet, kíméli a lakosságot

  • Rövid építési idő (1-2 nap!), csökkenti a polgárok zavarását az építési munkákkal
  • építése környezetbarát és energiatakarékos, mert nem jár felesleges földkiemeléssel, elszállítással, a meglévő tükör anyaga hasznosul a pályaszerkezetben
  • nem porol, szakaszos építésnél is megoldott a pormentes felület
  • építés közben is megközelíthetők az ingatlanok, nincs „gödör” a kapubejárók előtt
  • nem kell a kukákat kihúzni az utca végére, építés alatt is bejöhet a kukásautó
  • a burkolat a polgárok által kedvelt aszfaltos jellegű
  • lényeges kisebb útépítési költséget eredményez, mint a beton alap + aszfaltrétegek típusok.
  • a GALATER® ára a beton-aszfalt pályaszerkezet fele-harmada,
  • gazdaságos, ezért a lakossági hozzájárulás is harmada lehet, mint a szokásos
  • azzal hogy olcsóbb, több út építhető egy projekt keretből (akár 2-3-ször több)

Támogassuk?

 

GALATER® - lakóút négy lényeges eleme:
altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg

  • Megfelelő, javított altalaj és előkészített, teherbíró és tömör út-tükör
  • szőtt, időtálló (minimum 25év) georács
  • szemcsés, megfelelő vastagságú, fagyálló anyagú útalap-réteg
  • deformáció követésére tartósan alkalmas, vékony, vízzáró, időtálló, aszfaltszerű, vagy behatárolt tulajdonságú hosszú élettartamú aszfalt kopóréteg

1.) Altalaj -  elvárások

  • javított földmű jelleget kell biztosítani a felső 15cm-ben
  • teherbírás (dinamikus módszerrel mérve)
  • tömörség  (dinamikus módszerrel mérve)
  • Az altalaj tömörítettsége, teherbírása homogén kell legyen, kivédve a lokális besüllyedést, ezért georács beépítése mindenkor szükséges.

Emiatt a tervezett élettartam 15-20 év, azaz magasabb, mint az ÚT2-1.503 szerinti jelenlegi 10 éves szabványos követelmény!!!


2.) georács

  • tömörödési egyenetlenségek áthidalására, 2/2-20kN/m CE jogosultság, központi beszerzés
  • közmű szerelvényeknél könnyen átvágható (X), szőtt georács
  • terítési szélesség 5m széleit fel kell hajtani
  • Biaxiális szőtt georács az alapréteg vastagságának (mennyiségének) megtakarításával jár

3.) alapréteg

  • Kizárólag szemcsés anyagokból
  • Alkalmazható minden, folytonos szemeloszlású, szemcsés, fagyálló anyag, továbbá a homokkal kiegészített 40%-ban mart/tört aszfalt, mart/tört beton, murva stb is. Alkalmasak az MSZ EN 13285, ÚT2-3.206 és ÚT2-3.207 szerinti, az M56, M80, FZKA0/32, FZKA0/56. rétegek, martaszfalt, törtbeton, helyi homok adalékkal.

Alapréteg Ed>60Mpa javított tükör esetén:
A0          forgalmi terhelési osztályban    20 cm tömör vastagságú,
A1          forgalmi terhelési osztályban    25 cm tömör vastagságú
A2          forgalmi terhelési osztályban    30 cm tömör vastagságú, megadott típusú szemcsés alapréteg


4.) Kopóréteg  – elvárások

  • Repedés nélküli deformációra legyen képes!
  • Legyen időálló
  • ÚT2-1.503 szerinti kétrétegű felületi bevonatok, vagy itatás
  • ÚT2-1.503 szerinti hidegaszfalt keverékek,
  • Lágyaszfalt (MSZ EN 13 108-3),
  • visszanyert aszaltból előállított hideg keverék (MSZ EN 13 108-8)
  • DUPLEX® emulziós bevonat
  • ÚT2-1.302 szerinti melegaszfalt keverékek egy behatárolt csoportja, meghatározott, Licencben rögzített kiegészítő követelményekkel

Indokolt?

Ugrás a lap tetejére

Friss Információk:

2012.06.08
IV. Magyar Feltalálók Napja alkalmából a GALATER® Subert István feltaláló előadásában, nagy sikerrel a tíz legnagyobb magyar innováció között került bemutatásra. A kiemelkedő piaci lehetőségeket mutató, évi 200Md HUF-ra becsülhető projekt méretével a mélyépítés mai válságából kiutat jelenthet. A kisvállalkozók piaci lehetőségeit jelentősen segítő lakóút szerkezet használati mintaoltalmat kapott, így Magyarország javára azonnal hasznosítható. A pályázati rendszer megfelelő állami kontroll kiépítésével az önkormányzati önrészt bontott, újra hasznosítható anyagokkal biztosítva, jelentős uniós támogatások hívhatók le, melyek azonnali megélénkülést hozhatnak a mélyépítésnek és a nemzetgazdaságnak – állami finanszírozás igénye nélkül.
GALATER®
2012.05.15
Hasznosítási ajánlat, innovációs felhívás hazai nagy Kivitelező cégeknek. Több vezető kivitelező cégnek felajánlottuk, hogy a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program előnyeit bemutatjuk és a hasznosításban partnereket keresünk. A kiemelkedő piaci lehetőségeket mutató projekt a mélyépítés válságából kiutat jelenthet. A vállalkozók piaci lehetőségeit jelentősen segítő lakóút szerkezet használati mintaoltalmat megkapta, így az az ország javára azonnal hasznosítható. Vezető nagy kivitelezőket, mint a Duna-Aszfalt, Colas-Út és Euroaszfalt, valamint a kisvállalkozó Barabás Téglakő Kft-t együttműködési ajánlatunkkal megkerestük, támogatásukat kérve a hasznosításra.
GALATER®
2011.10-12 hó
Önkormányzati próba-beépítések, felhívás
Több cégünkhöz közelálló Önkormányzatot is megkerestünk és felajánlottuk, hogy a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program előnyeit konkrét kísérleti szakaszon bemutatjuk, melyet térítés mentesen megtervezünk és levezetünk. Az alkalmasságot egy tél után, mérésekkel is igazoljuk. Érd, Tárnok, Diósd polgármesterei választhatnak a felkínált lehetőség közül.
GALATER®
2011.10-12 hó
Önkormányzati próba-beépítések, felhívás
Több cégünkhöz közelálló Önkormányzatot is megkerestünk és felajánlottuk, hogy a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program előnyeit konkrét kísérleti szakaszon bemutatjuk, melyet térítés mentesen megtervezünk és levezetünk. Az alkalmasságot egy tél után, mérésekkel is igazoljuk. Érd, Tárnok, Diósd Polgármesterei a nagy csatornaépítési munkák után érdemben kell foglalkozzanak a lakóút építések kérdéseivel. Az innováció alkalmazásának előnyeit előbb kell megismerni, alkalmazni, mint ahogyan az uniós támogatási lehetőségek megszűnnek.
GALATER®
2011.11.17
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infrastruktúráért Felelős Államtitkárságot – Dr Jobb Sándor urat levélben tájékoztattunk a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program előnyeiről és nemzetgazdasági előnyeiről, gazdaságélénkítési lehetőségeiről, mellékelve a projektismertető tájékoztatót.
GALATER®
2011-08-03
Építésügyi Minőségellenőrző Intézet
Dr Matolcsy Károly úrat levelünkben tájékoztattuk a törtbeton alkalmazását elősegítő projektről és egyeztetést kértünk a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program bevezetésének lehetőségeiről és nemzetgazdasági előnyeiről, gazdaságélénkítési lehetőségekről és szakmapolitikai támogatásáról.
GALATER®
2011.07.26
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infrastruktúráért Felelős Államtitkárságot Dr Völlner Pál és Schváb Zoltán urakat levélben tájékoztattunk a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program előnyeiről és nemzetgazdasági előnyeiről, gazdaságélénkítési lehetőségeiről, kérve meghallgatásunkat.
GALATER®
2011.06.30.
Közlekedéstudományi Intézet:
Tombor Sándor ügyvezető úr tájékoztatása mellett tárgyalásokat javasoltunk az Intézet közreműködésére a licenc-engedélyek elbírálásában és együttműködést a GALATER® lakóút tervezési-kivitelezési program bevezetésének lehetőségeiről és nemzetgazdasági előnyeiről, gazdaságélénkítési lehetőségekről és szakmapolitikai támogatásáról.
GALATER®
Előző információ Információ léptetés Következő információ

Elérhetőségeink:

mail@galater.hu